Selamla İşlerini Görmek ve Kendisinin Yapabileceği İşleri de Getirdiği bu Selamın Arkasına Gizleyerek Kütüphaneciye Yıkmaya Çalışan Kullanıcılar…

 

İLK SERBEST ATIŞTA TERMOS BARDAĞI İSABET ETTİREN MESLEK BÜYÜĞÜMÜZ SELAHATTİN ÖZTÜRK’ÜN YAZISI…

Kütüphanelerin varlığından bir şekilde haberdar olan ve bunun peşinden kütüphaneye giden bazı tipler var ki bunların aradıkları bilgiyle kimlere faydası dokunacak acaba diye sormamak mümkün değil. Ukalalıkları bir yana aymazlıkları bir yana, üşengeçlikleri de ayrı bir yana.

Efendim karı-koca bir çift mesleklerini söylemeyeceğim. Kapıdan girdiler. Bankoya yaklaştılar en azından selam vererek adlarını söylemeden ne iş yaptıklarını ve geldikleri şehri belirttiler.

Kendilerine kısaca kurallarımızı anlatırken adının önündeki Prof. Dr. unvanını özellikle vurgulayarak …. hocanın selamı var diyerek sözümü kestiler. Kütüphane tanıtımını mecburen bıraktım. Ne aradıklarını sordum. “Mesleğimizin etik kuralları arasında bulunan kullanıcılarımızın araştırma konularını paylaşmama ilkemiz doğrultusunda” konu başlıklarını da yazmıyorum.

Dertlerini anlattılar aradıkları yayınları isterlerse katlarda bulunan bilgisayarlardan tarayarak, isterlerse de konularının olduğu kat ve bölümü tarif ederek oradan direkt raflardaki kitaplardan seçerek bulabileceklerini anlattım.

Çiftin bayan olanı üst kata mı çıkacağız ayy diye memnuniyetsizliğini ifade edince asansörün de bulunduğunu söyleyip asansörü gösterdim.  Tam ayrılacaklarken getirdiğiniz selam olmasaydı bile siz bugün bizden bu hizmeti alarak kütüphanemizden ayrılacaktınız demeyi de ihmal etmediğimi belirtmek isterim.

Kütüphane kullanma kültürümüz olmadığı gibi alınan hizmete nezaketen de teşekkür edebilmeyi öğrenmemiz gerekiyor. Ne dersiniz bunu başarabilecek miyiz, en azından biz bu konuda ne kadar çaba içinde olacağız.

Selahattin ÖZTÜRK   

Kütüphaneci, Kütüphaneci her şeye ve herkese rağmen Kütüphaneci

Serbestlogokaratkter4tış

 

 

“Selamla İşlerini Görmek ve Kendisinin Yapabileceği İşleri de Getirdiği bu Selamın Arkasına Gizleyerek Kütüphaneciye Yıkmaya Çalışan Kullanıcılar…” için 3 yorum

  1. Evde cam termos tamam da kütüphanelerde biraz risk taşıyorlar gibi. Büyük olmaları taşıyacağı sıvı fazlalığı dolayısıyla da olası bir kazada etrafına daha fazla zarar verebilir.

    Beğen

  2. Değerli meslektaşım.
    Benzeri durumları ben de çok yaşayan bir kütüphaneciyim.Öncelikle mesleğinizi severek yapan birisi olduğunuzu da bildiğim için, ayrıca tebrik ediyorum.Çabalarımızın her zaman sabır ve sevgiyle devam etmesi gerektiğine inanıyorum.Bu sayede kütüphane kullanma kültürümüzün artacağına olan inancımı ve ümidimi de sürdürmeye devam ediyorum.Ayrıca izninizle, isminizin altındaki sloganı kendimi de dahil ederk ve büyük bir gururla paylaşmak istiyorum.

    Kütüphaneci, Kütüphaneci her şeye ve herkese rağmen Kütüphaneci

    Liked by 1 kişi

Yorum bırakın